Autobús eléctrico nunha cidade europea

Cidades españolas que máis invirten en transporte público eléctrico

Hoxe, o transporte é responsable de máis ou menos o 25% das emisións de gases de efecto invernadoiro en España e a maior parte desa porcentaxe, o 95%, xérase nas estradas. Bruxelas sábeo e xa deseñou medidas para avanzar cara a un modelo máis sostible. No caso dos camións e outros vehículos pesados, por exemplo, quere que saian da fábrica en 2030 emitindo un 30% menos de CO2.

Neste sentido, que están a facer as principaies cidades do país?

Barcelona

A Cidade Condal puxo en servizo o seu primeiro autobús de hidróxeno. A decisión marca un fito en Barcelona, ​​pero tamén no conxunto de España. O novo vehículo estreouse na liña X1 e é o primeiro dos oito fabricados por CaetanoBus que entrará en funcionamento e repostará na Zona Franca de Barcelona. Ten capacidade para almacenar 37,5 kg.

Madrid

Madrid tamén puxo en marcha a renovación da súa flota de autocares. En xaneiro, a Empresa Municipal de Transportes (EMT) anunciou os seus plans para adquirir 150 autobuses eléctricos de 12 metros entre 2022 e 2023 por un valor estimado de 99 millóns de euros. Pouco antes, o Concello avanzara a súa intención de deixar de ofrecer servizos con autobuses diésel a partir de 2023. O seu obxectivo: que a flota estea formada por vehículos eléctricos, de gas ou híbridos. As primeiras unidades do lote estaban previstas para setembro.

Valencia

Algo semellante ocorre no caso de Valencia. A súa axencia encargada da xestión do transporte, a EMT, iniciou en decembro as negociacións para comprar vinte autocares eléctricos de 12 metros cunha potencia mínima de 150 kW e que chegarán a principios de 2023. O investimento: 11,6 € millóns, incluíndo o mantemento durante o período de garantía. EMT tamén fixo un movemento para electrificar o garaxe de Sant Isidre. En xaneiro, o alcalde da cidade, Joan Ribó, sinalou tamén que Valencia quere apostar polo gas metano e o hidróxeno verde nos autobuses urbanos.

De momento, Galicia non compite con outras comunidades do Estado na implantación de transportes verdes. O caso da nosa Comunidade co transporte público é unha materia pendente, canto máis se se trata da implementación de transportes alimentados con enerxías renovables. Esperemos que non se demore a actualización das nosas cidades en transporte sostible.